Nieuwjaarsborrel, vruchtbare tijd om te netwerken!

Een gloednieuw jaar staat voor de deur!

Het perfecte moment voor een nieuwjaarsborrel en zo met collega´s bij elkaar te komen. Even terugkijken op het afgelopen jaar, maar vooral vooruit kijken naar het komende jaar. Maar bij het organiseren van een nieuwjaarsborrel komt meer kijken dan je denkt.

Een nieuwjaarsborrel is een feestelijke aangelegenheid.

Daar hoort een bijpassende locatie bij. Verwacht je 50 mensen op je nieuwjaarsborrel, kies dan een geschikte locatie. Niets is zo erg als continu op elkaars tenen stappen of juist drie minuten moeten lopen tot je een collega tegenkomt. Ga of laat je een nieuwjaarsborrel organiseren, dan is het altijd een aanrader om dit op een externe locatie te doen. Buiten het feit dat dergelijke    locaties´s hier al op ingericht zijn, zit je ook na afloop niet met de rommel. Wanneer er op jou eigen locatie zich een prachtige ruimte leent voor een nieuwjaarsborrel zijn hier natuurlijk wel talloze mogelijkheden voor.

De locatie op zich.

Niet minder belangrijk dan het vinden van de juiste locatie is de sfeervolle aankleding. Het is niet uitnodigend wanneer de zaal kaal is met felle verlichting. Totaal geen sfeer en beleving dus. En dat is wat je jouw gasten wel mee wilt geven, toch?!

De sfeer creëer je pas wanneer de verlichting gedimd is en er feestelijke versiering aanwezig is. Ga je op eigen locatie een nieuwjaarsborrel organiseren? Dan dient de versiering zeker wel extra aandacht te krijgen. Gaat de nieuwjaarsborrel op een externe locatie plaatsvinden? Dan zijn er genoeg sfeervolle locaties te vinden.

Lekker eten en drinken is net zo belangrijk.

Een feest kan nog zo gezellig zijn en de locatie zo prachtig versierd. Als het eten en drinken tegenvalt zal dat de herinnering zijn die altijd blijft. Bij het organiseren van een nieuwjaarsborrel is het van belang dat dit één van je eerste aandachtspunten zijn.

Wat wil je aanbieden? Dit kan een driegangenmenu zijn maar misschien wel allemaal kleine hapjes. Er is veel mogelijk en daarnaast ook niet onbelangrijk om te bedenken wat er bij de nieuwjaarsborrel past. De locatie, het doel achter je nieuwjaarsborrel, het thema en je gasten. Neem dit mee wanneer jij de keuze maakt voor catering. Wanneer de nieuwjaarsborrel plaats vind op locatie, kun je dit uitstekend bespreken met de feestlocatie. Zo kan er een uitstekend menu worden samen gesteld.

Niet te min, bepaal of er wel of geen alcohol wordt geschonken. Misschien wil je alcohol in mate laten schenken.

Stilte is GEEN sfeer.

Een absolute aanrader, draai altijd muziek! Dit kan natuurlijk op vele mogelijke manieren. Maak gebruik van een CD of de digiale mogelijkgeden van tegenwoordig. MAAR…..livemuziek laat toch zeker een leuke herinnering achter, mits er geen slechte artiest staat. Ook belangrijk dus om te bekijken wat de artiest neerzet, Via Youtube, via referenties of bezoek zelf eens een open avond van deze artiest.

Ook hier weer een aandachtspunt om er voor te zorgen dat het een goed hoorbare achtergrondmuziek betreft die niet gaat overheersen.

Interessante en luchtige speech.

Een nieuwjaarsreceptie doe je in dit geval als ondernemer, omdat je graag wilt terugblikken en vooruit wilt kijken. Wat  is er allemaal het afgelopen jaar goed gegaan? Vier de successen met jouw werknemers. Vergeet vooral niet aan te geven wat ook voor volgend jaar belangrijk is! Jij moet er in ieder geval voor zorgen dat medewerkers weer gemotiveerd het nieuwe jaar in stappen. Humor mag best in een speech, zo hou je de speech interessant en luchtig. Maar laat hem vooral niet te lang duren, daar zit niemand op te wachten.

Houd het positief en feestelijk!

Zorg voor een aparte toevoeging op de nieuwjaarsborrel.

Op veel bedrijfsfeesten en nieuwjaarsborrels is een fotograaf aanwezig die de gasten op de foto zet en voor een goede impressie van de avond zorgt. Heb je weleens gedacht aan een Fotohuis. Een leuke manier om werknemers hun eigen foto te maken. Spontaner en soms gekker kan het niet.

Een poffertjeskraam of oliebollenkraam zijn natuurlijke ook leuke aparte toevoegingen.

Mogen partners mee of niet?

Hoe je het ook wendt of keert, deze keuze komt altijd naar voren. Mogen partners mee of niet? Wanneer partners ook uitgenodigd zijn om te komen creëer je hoe dan ook meer feeling met het bedrijf waar gewerkt wordt. Absolute aanrader dus.

Door het budget iets op te hogen krijg je er in dit geval heel veel waardering en een gezellig samenzijn voor terug.

Laat de waardering aan je werknemers niet achterwege.

Bij het organiseren van een nieuwjaarsborrel zou je kunnen overwegen om werknemers een leuk cadeau te geven.

Zij hebben zich uiteraard een jaar lang ingespannen voor de zaak en dan verdienen ze ook wat extra´s. De mogelijkheden zijn hier heel groot in. Denk aan een giftset, drankgeschenken of cadeaubonnen. Zelfs een pakket op maat per werknemer is haalbaar. Zo weet je dat het cadeau hoe dan ook in de smaak zal vallen.

 

Bij Weis Events organiseren wij nieuwjaarsborrels. Dit wordt gedaan met volledige passie en plezier voor jouw organisatie.

Neem dus gerust contact met ons op wanneer jij een onvergetelijke nieuwjaarsborrel voor jouw werknemers of relaties wilt neerzetten.

Tijdens ons kennismakingsgesprek wij samen de mogelijkheden maar ook jouw ideeën en wensen.

 

Een feestelijke groet,

Tjaja Weis

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *